ownCloud 8.0.0 リリース内容

ownCloud 8.0.0 リリース内容

2016年2月9日にリリースされた ownCloud 8.0.0 のリリースノートを日本語にしました。
      間違いなどありましたらご指摘ください。

owncloud.org/changelog/
      ownCloud Server Changelog
      Version 8.0.0 Feb 9th 2015
      • お気に入り機能を追加
      • クラウド集約機能を追加(Server 2 Server Sharing, バージョン 2)
      • アプリケーション管理ページを改善
      • アップデーターを改善
      • 検索を改良
      • 直接ダウンロードをサポート
      • ストレージ設定を改良
      • プロビジョニングAPIが一部分コミュニティエディションにもリリース
      • アプリの依存性をinfo.xmlで指定できるようになった。
      • アクセシビリティが向上
      • ドキュメントが改善
      • LDAP/ADでLDAP設定の追加、削除機能がコマンドライン機能に追加
      • LDAP/ADでsubtitle設定ウィザードが改善し、ユーザー名属性の検出にも含まれました。
      • PDFビューワーが新しいPDF.jsに更新
      • 共有リンクが短くなり、"分かりやすく"なりました。
      • ユーザー管理画面が改善
      • 設定画面と管理画面が階層的になりました。
      • パフォーマンスが改善
      • アプリケーションのセットアップが自動的に依存関係を解決するようになりました。
      • 多くのアプリ用APIが非推奨になり、機能が追加されました
      • コンタクトのインポートが改善
      • ノートアプリ構築の開発チュートリアルが追加

• Favorites
      • Federated cloud (Server 2 Server Sharing, Version 2)
      • Improved apps management page
      • Improved updater app
      • Improved search
      • Direct download support, Broker
      • More fine grain storage configuration
      • Provisioning API will be released as part of the community edition
      • Apps can now specify their dependencies in info.xml
      • Accessibility improvements
      • Improved Documents
      • LDAP/AD: command line functions for creating and deleting LDAP configurations.
      • LDAP/AD: subtle configuration wizard improvements, including user name attribute detection.
      • PDF viewer has been updated to a new version of PDF.js
      • Sharing links are now shorter and "look better"
      • Usermanagement improvements
      • Better structured settings and admin page
      • Performance improvements
      • App container can now automatically resolve dependencies
      • Various app API deprecations and features
      • Improved import for contacts
      • App development tutorial for building a notes app
      Download: download.owncloud.org/community/owncloud-8.0.0.tar.bz2
      MD5: download.owncloud.org/community/owncloud-8.0.0.tar.bz2.md5